Máte svoji firmu nebo uvažujete o jejím založení? 

Pokud nejste úplní nešikové, měli byste to vzít tak trošku po “selsku”, víc vám k tomu totiž nebude třeba. 

 

1. Mějte silnou vizi, proč to všechno chcete podstoupit – vydělat spousty peněz je jistě hezké … ALE, až je budete mít, co bude dál?

2. Přestaňte se trápit tím, že nejste “to” a že “to” nemáte – váš “Status Quo”, tak jako tak nemůžete změnit, proto se zaměřte na postupnou práci, krok za krokem a ani krok vedle. Tohle vám v počátku hodně pomůže. 

3. Vyberte si jednoduché jméno – soustřeďte se, abyste našli jednoslovní pojmenování, a soustřeďte se jen na to podstatné. Název, který vás charakterizuje. Vše podle pravidla KISS – Keep It Stupid Simple – Dělejte všechno idiotsky jednoduše … 🙂

4. Na vaše jméno si zaregistrujte doménu, založte firmu, zaregistrujte si facebookový účet a možná ještě účet na některé sociální síti jako je třeba Linkedin nebo Instagram. Ideálně tam, kde potencionálně chodí vaše marketingová persona – neboli ten pro koho to děláte.

5. To nejdůležitější jsou vaše finance. Držte je pod kontrolou už od začátku. Musíte přesně vědět, kolik vás to bude stát v průběhu roku – jestli na to máte a pokud nemáte, kde peníze vezmete. A nakonec, když se sejde rok s rokem, aby vaše směrování mělo nějaký kladný výsledek. Bez toho nemá smysl vůbec začínat.

 

Jednoduchá rada na závěr – staňte se tím, co děláte.

Buďte dobrými zahradníky ve své zahradě. Zaměřte se na to, kde vám to roste.

Nechtějte pěstovat všechno, protože pak se vám nic pořádného neurodí.

Zvolte si jednu oblast a tu dělejte nejlíp v rámci země, a klidně i nejlépe na světě.

Držím vám palce.

 

Milan Bláha

 

(Budujte značku nikoliv firmu / Make brand not company)