Kolik jste ochotni udělat, aby váš podnik nebo značka uspěla na trhu?

Když se dívám na některé mladé lidi, jak čekají až něco, nebo někdo přijde, tak mám chuť je štípnout a říct jim: “No tak mladej, dělej něco se svým životem. Chodím rád do nově otevřené kavárny tady u nás v Těšíně. Dva mladí kluci se rozhodli, že si splní sen o skvělé kávě. Důvodů k tomu měli jistě víc než dost. Jsou mladí, plní elánu, entusiasmu a touhou ukázat světu, že tady jsou.

To beru, ale proč mám z nich pocit, že celá snaha končí postavením kavárny a sestává z každodenního vysedávání u počítače, bezduchého serfování po internetu a pokuřování před kavárnou? Vrcholem všeho byla moje včerejší zkušenost s tím, jak tihle “borci” si nechali dovézt tašky plné Mc’ dobrot a jali se je konzumovat přímo u jednoho ze stolků, který měl být, určený pro návštěvníky kavárny. Zjevně se rozhodli, že si ho stabilně vymezí jen pro sebe. Nemám nic proti fastfood jídlu, ale hodí se aby takto dva majitelé kavárny dehonestovali “posvátné” území kavárenské kultury? Když jsem se díval na ty hochy, jak utrácejí své těžce vydělané peníze za jídlo i pití! a plní tím kasu společnosti Mc… rozum mi zůstal stát.

Ptal jsme se sám sebe: “ Jaký mají tihle chlapci cíl? Kam směřují? Proč je tohle jejich vysněná činnost? Čím se rozhodli změnit kulturu kávy v našem městě? “

Bohužel odpovědí se mi na tohle nedostávalo. Kávu nají dobrou ale jejich značka pro mě ztrácí tu nonšalantnost a entusiasmus, který očekávám od kavárníka a hostitele. Velmi rychle jsem můj vztah k jejich značce přehodnotil. Najednou mi význam jejich značky připadal pustý a prázdný.

Jenom si myslím, že ten kdo podniká a rozvíjí svoji firmu, musí žít pro svůj sen. Každý den posouvat tu pomyslnou laťku svojí kvality a zákazníka mile překvapovat a hlavně bavit.

Bohužel v tomto případě to necítím a myslím si , že nebudu jediný.

Co si myslí ti dva kluci je ve hvězdách, ale třeba se mýlím … kdo ví.

S úctou Detektiv Brand