Jak vlastně pracuji se svými klienty a jak jim pomáhám?

Každý případ začíná rychlým asi 30-40 minutovým rozhovorem (nejsem totiž zastáncem několika hodinových hovorů o ničem), kdy s klientem probereme všechny jeho starosti a jeho pohled na vlastní značku. Ostatně základem každého kvalitního vztahu je umění naslouchat. Rozhovor vedu podle daného scénáře aby nám neutekla žádná aktivita,kterou klient vyvíjí pro budování vlastní značky.

Tady bych rád odbočil – jestli si myslíte, že se bavíme o ne-zásadních věcech, tak byste byli překvapeni – značka ať si to myslíte nebo ne, není logo firmy ani její název. Ale je to hlavně pocit zákazníka či zkušenost s vašim produktem nebo službou.

Vraťme se k budování značky a co to vlastně je ?

·     Jaké aktivity v offline/online světě podnikáte aby jste vašeho zákazníka oslovili a zůstali v jeho hledáčku?

·     Jaká je vaše konkurenční výhoda? [neboli USP]

·     Umíte popsat co děláte jednou maximálně 2 větami?

·     Co získá váš klient nákupem u vás navíc?

·     Jaký je váš poprodejní servis/péče.

·     Jak získáváte reference ?

·     Čeho si na vašem servisu Váš klient váží/oceňuje ?

·     Dokážete komunikovat pozitivní reference zákazníků dalším klientům příp. novým zákazníkům?

Říkáte si, že to je ale přece normální marketing co je na tom světoborného, jaképak vize? Ano, máte pravdu. To kouzlo totiž funguje, až když mám základní obrázek o tom, co firma dělá a jak to dělá a hlavně proč to dělá. A co vy ? Dokážete si odpovědět na tyto jednoduché otázky?

Potom, když si klient uvědomí všechny svoje činnosti či nečinnosti začínáme společně tvořit to jaká by jeho značka měla být a jak by měla působit na lidi, potažmo jeho klienty. V hlavě mi naskakují jasné vize a obrazy toho co firma dělá, jak to dělá, jak se cítí klienti a také jaká je celková atmosféra firmy či podniku. Klient si v této fázi dělá poznámky mých vizí, aby je pak mohl ve správné chvíli implementovat nebo použít ve svůj prospěch. Nikdy to není o zadávání cílů a jejich plnění. Značka není věc, značka je pocit a ten se tvoří dlouhodobě mezi společností a jejími zákazníky. A vždy záleží a bude záležet na nich jak ji budou budovat spolu.