Nemyslete si … nejsem nabubřelý blbec ani trouba, abych si myslel, že se mohu teď a tady rovnat velikánům jako je Steve Jobs a jiní, kteří měli touhu změnit svět a pro své vize bojovali a padali z mnohem větších výšek než většina z nás. Tuhle myšlenku mi vlastně vnuknul můj kamarád Bogdan, který je Coach osobního rozvoje IKIGAI.CZ a silných stránek.

Hovořili jsme spolu o tom, jak se mi daří/nedaří v mé práci, a on jen tak mimoděk řekl: “První ze všeho, musíš se to naučit pojmenovat, splynout s  tím v jedno, říct co jsi a co nejsi, co děláš a co neděláš. Ano, je to úplně stejné jako konzultace s mými klienty, kteří z času na čas nevědí co se sebou a kam se nasměrovat. Vlastně všichni potřebujeme sebereflexi. Po čase nevidíme, trpíme profesní slepotou, nemáme ten nadhled na svoje vlastní podnikání a rozvoj, nevidíme vlastní chyby v tom, co děláme špatně. A tak je dobře, když si necháte nakopnout do pomyslného zadku v hantýrce coache je to kick off.

Co tedy vlastně dělám jako vizionář značek ? 

Hlavně pomáhám firmám: 

  • budovat vizi pro rozvoj značky
  • hledat konkurenční výhody jejich značky
  • definovat pozici značky na trhu
  • budovat způsob komunikace značky
  • inspirovat marketing k návrhům kampaní
  • definovat typ značky podle temperamentu

 

Co nikdy nedělá vizionář značek? 

  • není chytřejší než majitel firmy
  • nevytváří strategii firmy
  • nedělá analýzu firmy
  • nevytváří konkrétní návrhy pro marketingové kampaně
  • neudržuje ani nezadává PPC reklamu
  • nedělá copywriting

Proč to všechno píšu? 

Uvědomil jsem si to, když jsem naposledy rozebíral značku jednoho člověka, který obchoduje s filtry na vodu. Měl všechno pod nosem. Jen nedokázal pojmenovat svoje výhody, nedokázal si určit, kde je jeho trh, na co se má zaměřit a co je jeho prioritou. Věřím, že i vy se občas potřebujete podívat jinou optikou na svoje konání a bytí. Pokud vám mohu pomoct, bude pro mě radost s vámi spolupracovat. 

Váš detektiv Milan B. Brand